Usługi
Wsparcie wdrożeniowe i audyty dla Essentials MDM
Oferujemy naszym Partnerom, a na ich życzenie również Klientom końcowym, pełne wsparcie doradcze, wdrożeniowe i szkoleniowe oraz audyty przed sprzedażowe i po wdrożeniowe w zakresie oferowanego przez nas rozwiązania Essentials MDM (zarządzanie i administrowanie urządzeniami mobilnymi). Zapewniamy pełne wsparcie Partnerom i pełną obsługę wdrożenia po stronie Użytkownika. Nasze usługi wdrożeniowo oferujemy w dwóch podstawowych wariantach:
1. wdrożenie w środowisku klienta (on-site),
2. wdrożenie cloud (system w chmurze).
W zależności od tego, jaki typ wdrożenia wybierze Klient, obejmuje ono różne zakresy prac, które musimy w takim procesie uwzględnić.
Wdrożenie w środowisku klienta (on-site)
Prowadzone jest przez Inżyniera wdrożeniowca i odbywa się albo bezpośrednio u Klienta, albo prowadzone jest zdalnie. Wszystko zależy od preferencji Klienta. Działania wdrożeniowe obejmują przede wszystkim:
– instalację systemu w środowisku wirtualizacyjnym klienta – instalacja odbywa się w środowisku wirtualnym jak np. Vmware (nie jest to fizyczny appliance, który umieszcza się w serwerowni),
– konfigurację usługi FCM (Firebase Cloud Messanging) – to usługa, od Google, która służy do wysyłania tak zwanych „pushy”, czyli informacji instant (dzięki tej usłudze wszystkie informacje, polecenia itp. wysyłane są od razu bez wymagania synchronizacji z serwerem, na którą trzeba często czekać. Wiele usług i aplikacji korzysta z tego rodzaju rozwiązań np. Facebook – powiadomienie, że ktoś polubił nasze zdjęcie),
– konfigurację usług autoenrollmentu, takich jak Apple ABM/VPP, Samsung KME, Android Zero Touch (posiadamy uprawnienia do samodzielnego wdrażania tej usługi),
– integrację z Active Directory/ LDAP.
Wdrożenie w środowisku chmurowym
Wdrożenie systemu Essentials MDM w chmurze nie wymaga żadnych działań instalacyjnych u Klienta na maszynie wirtualnej, ponieważ cały system jest dostarczany przez producenta.
Niezależnie od wybranej formuły wdrożenia systemu Essentials MDM, po stronie inżyniera wdrożeniowca leży wiele dodatkowych działań, o których nie można zapomnieć. Bez nich system Essentials MDM nie będzie mógł poprawnie działań i spełniać swoich zadań. Konieczne jest zatem:
– skonfigurowanie polityk,
– dodanie i skonfigurowanie wymaganych elementów, takich jak aplikacje,
– ustawienie grup użytkowników,
– dodanie ról użytkowników,
– dodanie kilku testowych urządzeń.
Usługi audytu
Jednym z pierwszych elementów wdrożenia jest pozyskanie od Klienta informacji, jak powinno wyglądać jego środowisko, jak życzyłby sobie mieć je skonfigurowane, jakie polityki powinny być wdrożone. Wiedza taka pozwala od początku dopasować wdrożenie do Klienta, do potrzeb jego firmy. To oczywiście ułatwia i przyspiesza cały proces, zarówno po stronie inżyniera wdrożeniowca, jak i po stronie Klienta.
Szczegółowy audyt pozwala pozyskać następujące dane:
Ile urządzeń będzie podpiętych do systemu?
Jakiego rodzaju urządzenia posiada Klient?
Jak wygląda środowisko Klienta?
Jak mają wyglądać polityki?
Czy Klient ma jakieś swoje aplikacje?
Jakie w ogóle aplikacje mają znajdować się na urządzeniach?
Jaki rodzaj wdrożenia ma występować u Klienta? BYOD/COSU/COBO/WPC?
Jakie systemy na urządzeniach końcowych ma Klient? Android/iOS?
Jak Klient grupuje użytkowników?
Czy potrzebne są jakieś integracje?
Czy w przyszłości będzie więcej urządzeń? Jeżeli tak, to jak mają działać?
W ramach usługi audytu stosujemy opracowane przez nas procedury, które pozwalają przeprowadzić audyt zgodnie z wyznaczonymi standardami. Na życzenie Klienta po każdym audycie może zostać sporządzona dokumentacja wdrożeniowa/powdrożeniowa (w zależności od tego, czy audyt poprzedzał wdrożenie, czy był etapem kończącym ten proces) zawierająca wszystkie szczegóły stworzonego środowiska – między innymi opis polityk, konfiguracji, metody wdrożenia, proces dodawania urządzeń, strukturę całego środowiska.
Zapytaj o szczegóły: tel. +48 519 423 807